Keď sa Drupal stretne s Nicereply

  • Posted on: 31 March 2012
  • By: petiar

Na začiatku bol nápad. Priznám sa že mám rád službu Nicereply. Mám rád jednoduché a užitočné veci, čo Nicereply očividne je. Stačí jeden odkaz v podpise vášho e-mailu a dostanete plnohodnotnú spätnú väzbu ohľadne komunikácie s vašimi zákazníkmi.

Som programátor a k tejto službe existuje API. Programátori majú radi API a ja teda tiež.

Predstavte si že máte firmu a v nej tím pre podporu zákazníkov a každá jedna sťažnosť alebo požiadavka o podporu sa u vás zaveduje ako nejaký ticket. Každý ticket má svoje unikátne identifikačné číslo, ID. Nicereply ponúka možnosť hodnotiť nielen na úrovni užívateľa ale i ticketu, stačí pridať jeho číslo na koniec URL. Dokonalé!

A tak mi napadlo - čo ak by som miesto identifikačného čísla ticketu použil ID drupalovského nódu? Potom by sme mohli mať feedback na nódy! Presne.

Pre Drupal existuje veľké množstvo hodnotiach systémov, modulov, dokonca celá Voting API, ja viem. Ale tento experiment nemá za cieľ nahradiť ich. Pre mňa to bola výzva dokázať že Nicereply API nie je obmedzené len na hodnotenia ticketov ale dá sa použiť s čímkoľvek, pokiaľ je hodnotená entita identifikovateľná nejakým unikátnym ID.

Viem len o jednom probléme - Nicereply API neposkytuje žiadne štatistiky pre daný ticket, len pre užívateľa a firmu a preto neviem zobraziť súhrnné hodnotenie pre konkrétny drupalovský nód. Ale to je v poriadku - tipujem že programátori Nicereply sa nepokúšali vytvoriť systém, ktorý by dovoľoval hodnotiť jednu entitu viackrát. Lenže keď som zistil, že je to možné, rozhodol som sa že príjmem túto výzvu a skúsim vytvoriť takýto modul.

Pozrite si nejaké fotky obrazoviek nižšie a ak si myslíte že by ste takýto modul využili, ozvite sa mi. Ak ma chcete kontaktovať priamo, moja prezývka je Petiar a môj e-mail je moja prezývka, zavináč, moja prezývka bodka sk.

Ak vám nefunguje embed video, kliknite sem.

Unable to display content. Adobe Flash is required.

Pridať nový komentár